Archives

gravatar

6 Petanda Lelaki Meminati Wanita Itu


Pernahkah anda merasai perasaan ini, anda meminati seseorang dalam diam. Hati anda ingin mendekatinya namun malu. Asal dapat memandang dari jauh sudah memadai. Tentu ada di kalangan kita pernah merasai perasaan ini tetapi bagaimana pula pihak satu lagi, adakah dia juga meminati anda? Cuba lihat artikel di bawah.

1. Memerhati Dalam Diam
Perasaan untuk mengenali seseorang sudah pasti wujud dalam diri lelaki mahu pun wanita. Kadang-kala perasaan ini datang dan pergi dengan sendirinya. Kebiasaannya, hal memerhatikan di dalam diam ini membawa kepada dua perkara, dia berani atau tidak menegur anda dan adakah hubungan ini dapat diteruskan atau tidak. Semuanya bergantung kepada keberaniannya.

2. Mula Menegur
Ini adalah langkah pertama dalam perkenalan bila seseorang itu berani menegur. Mungkin tegurannya nampak remeh dan anda berasa sedikit pelik, tetapi itulah cubaan untuk mengenali. Bagi anda yang diminati, anda mungkin boleh menjawab pertanyaannya dengan bersahaja, berbual dengan teruja dan sebagainya bergantung kepada sejauh mana anda mahu mengenalinya. Namun awas, jangan sesekali berkasar jika dia bertanya dengan lembut kerana menyakiti hati seseorang bermakna anda cuba mencari musuh dengannya. Kadang-kala bila hati sakit, macam-macam boleh terjadi.

3. Sentiasa Ingin Dekat
Biasanya, bila kita meminati seseorang, kita akan sentiasa cuba mendekatinya malah ada yang berani mengekori ke mana saja kita pergi. Perasaan ini sebenarnya normal kerana mahu memastikan orang yang diminatinya berada dalam keadaan selamat. Bagi anda pula, janganlah berasa pelik jika didekati atau diekori dalam diam. Namun dalam masa yang sama, anda harus berwaspada kerana kita tidak mengetahui niat seseorang. Adalah lebih baik anda berhati-hati dalam menangani hal ini.

4. Mengajak Keluar
Ini adalah langkah seterusnya bila anda meminati seseorang. Selain sikap ingin tahu yang mendalam, anda juga tentu mahu mengenalinya dengan lebih rapat. Tentu saja anda mahu mengajaknya keluar sambil bertukar-tukar cerita. Di sini anda perlu lebih berhati-hati. Bermacam-macam perkara buruk boleh berlaku apatah lagi si dia baru dikenali. Sebaiknya jika ingin keluar ambil pendekatan keluar ke tempat ramai orang dan jangan sesekali bersetuju mengikutnya balik ke rumah.

5. Sering Menelefon
Lumrah hati, apabila kita menyenangi seseorang biasanya kita ingin terus dekat kepadanya. Lantaran itu kita akan berusaha mendapatkan nombor telefonnya dan mahu berbual dengannya. Bila hati sudah suka, apa pun sanggup dilalui termasuklah bil telefon yang melambung tinggi.

6. Memilih Untuk Berkahwin
Tidak semua perkenalan diakhiri dengan perkahwinan jika anda tidak serius tentang hubungan ini. Ada sesetengahnya menyukai seseorang itu hanya sebagai kawan sahaja dan ada yang serius hingga ke jinjang pelamin. Bagi anda, pilihan itu ada di tangan sendiri. Jika betul dia jodoh, terimalah atau jika tidak, bersedia jugalah menerimanya.


...Baca Selengkapnya

gravatar

Hukum Beronani Dengan Tangan Isteri


Pertanyaan:

Ada orang mengatakan, boleh mengeluarkan air mani secara paksa (onani), dengan menggunakan tangan istri. Benarkah perkataan ini?

Jawapan:

Ya, ini pendapat yang benar. Berdasarkan firman Allah (menceritakan sifat orang mukmin) yang ertinya,

“Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya (*) kecuali terhadap istri-istri mereka atau budak yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada terceIa.” (QS. Al-Mukminun: 5 – 7).

Sumber: Liqa’at Bab Al Maftuh, volume: 192, no. 14.
Artikel www.KonsultasiSyariah.com

Isteri kamu bagaikan kebun dan ladang milikmu yang boleh digunakan menurut kehendakmu sendiri asalkan tidak menyalahi hukum syarak seperti mengadakan hubungan melalui dubur (liwat)

Jika isteri dalam keadaan tidak boleh dijimak seperti dalam keadaan haid atau nifas maka suami bolehlah melepaskan berahi seks dengan memohon bantuan isteri seperti menggunakan tangan dan sebagainya demi terhindarnya fitnah dan perkara yang lebih buruk seperti berbuat zina dan sebagainya.

Namun hindarkan onani yang kerap hingga ketagih dan hilang nikmat persetubuhan bersama isteri!
...Baca Selengkapnya

gravatar

Kesan Beronani


Berikut adalah beberapa keburukan onani:

1. Secara amnya, onani boleh menyebabkan mati pucuk. Disebabkan urat-urat pada zakar telah diurut menggunakan tangan secara kasar.

2. Onani menyebabkan kemandulan. Pengeluaran air mani yang terlalu kerap menyebabkan penghasilan sperma yang sedikit kelak.

3. Melemahkan mental dan fizikal .

4. Zakar juga boleh mengecut dan mengecil

5. Akhir sekali, onani juga boleh melemahkan zakar si pengamal onani.

sumber: melvister.com
...Baca Selengkapnya

gravatar

5 Cara Jaga Alat Sulit Lelaki


Organ reporduktif lelaki atau Zakar adalah ibarat ‘nyawa’ bagi seseorang lelaki untuk meneruskan kehidupan normal dan bahagia.

Biarpun begitu, tidak ramai yang prihatin dan sentiasa teruja untuk memastikan ‘zakar’ mereka sentiasa berada dalam keadaan sihat dan selamat serta bebas dari ancaman kanser.

Lelaki sering berfikiran negatif dan enggan memandang berat tentang masalah organ reproduktif atau zakar hanya kerana rasa malu, tercabar dan bimbang bila mendapati nilai kelelakian meretak bermasalah.

Apatah lagi apabila masalah yang dialami turut diketahui teman-teman, saudara mara mahupun pasangan, sudah tentu ianya akan menjadikan kehidupan seseorang lelaki satu ‘trauma; yang amat menakutkan. Justeru bagi anda yang ingin memastikan kesihatan dan keselamatan alat reproduktif anda sentiasa sihat dan selamat daripada ancaman kanser.

Anda boleh mengujinya sendiri dirumah dengan kaedah dan teknik yang betul dan terbukti berkesan menerusi kaedah permeriksaan sendiri testis atau pst. bagaimana cara menyelamatkkan ia?

Apa itu testis zakar?

* testis zakar adalah organ reproduktif lelaki yang mengeluarkan hormon testosteron yang memberikan seorang lelaki ciri-ciri kelelakian
* testis zakar terletak dialam kerandut yang dipanggil skrotum dibawah zakar.
* bentuk testis adalah bujur dan rasa licin dan kenyal apabila disentuh dengan tangan.

Siapa perlu melakukan pst?

Kaedah perngesanan awal kanser testis atau pst disyorkan kepada semua lelaki berusia 20 tahun ke 35 tahun.

Berapa kali pst perlu dilakukan?Pst perlu dilakukan sekurang-kurangnya 6 bulan sekali. pemantauan sekerap mungkin membolehkan persediaan atau rawatan dibuat lebih awal apabila seseorang lelaki didapati mengalamai masalah berkaitan dengan organ reproduktifnya.

Bagaimana melakukannya?

* Mandi air panas agar sktrotum atau kerandut berada dalam keadaan lembut. keadaan begini memudahkan pemeriksaan.
* Berdiri dihadapan cermin dan periksa bahagian kulit disekitar sktrotum kanan dengan mengampukan menggunakan tangan kanan
* Jari telunjuk dan jari tengah diletakkan dibawah testis kanan manakala ibu jari di bahagian atas testis
* Rasa testis mengunakan jari-jari tersebut, beri perhatian terhadap perubahan saiz dan kehadiran ketulan yang tidak normal.
* Lakukan pemeriksaan yang serupa pada testis dan sktrotum di sebelah kiri.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Akibat Melakukan Persetubuhan Secara Haram


Kisah ini menceritakan seorang gadis yang sentiasa bertukar teman lelaki dan sentiasa melakukan hubungan yang terlarang dengan setiap teman lelakinya. Dan pada suatu hari dia telah terdengar radio dari dalam bilik ibunya yang memperdengarkan ceramah daripada seorang ustaz yang menyatakan “Apabila alat sulit lelaki menyentuh alat sulit wanita secara haram, maka diharamkannya masuk syurga selagi dia tidak bertaubat.”

Mendengar kata-kata ustaz tersebut, hati gadis ini begitu terkesan di dalamnya. Dan sekali lagi dia mendengar kata-kata ustaz itu lagi yang menyatakan bahawa “Jika alat sulit lelaki itu membenam dalam alat sulit wanita secara haram, maka tercabutlah semua amalannya…” Gadis itu begitu menyesal dengan perbuatannya dan ingin bertaubat kepada ALLAH.

Setelah gadis ini bertaubat dan ingin kembali ke pangkal jalan, satu peristiwa hitam telah terjadi kepadanya dan dia menghadapi dengan tabah. Dia di rogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali sewaktu hendak pulang dari kedai ke rumah. Akhirnya dia di hantar oleh ibubapanya ke Kem Modal Insan (KEWAJA).
...Baca Selengkapnya

gravatar

Bahagian Tubuh Wanita Yang Sering Dipandang Lelaki


Wanita sememangnya menjadi daya penarik buat lelaki. Namun bahagian mana yang sering menjadi tumpuan mata lelaki?. Jom kita lihat.

1. Betis dan Lutut
Wanita yang apabila berjalan bergesel betis dan lututnya amat disukai lelaki, walaupun
wanita ini tidak begitu menggoyang pinggulnya. Cara berjalan sebegini membayangkan
bahawa faraj wanita itu kecil dan sempit, dan sempitnya faraj wanita menjadi kesukaan
lelaki.

2. Pinggang
Lelaki lebih tertarik pada pinggang yang ramping kerana ianya mudah digoyang
sewaktu berjimak. Goyangan sewaktu jimak dilakukan oleh wanita, dayungan biasanya
dilakukan oleh lelaki. Goyangan ini memberikan kenikmatan yang lebih tinggi kepada
lelaki.

3. Pipi
Ciuman yang melazatkan penciumnya berada pada sasaran pipi yang licin, bersih dan
halus, oleh kerana itu ramai lelaki lebih menyukai wanita yang berpipi licin.

4. Dada dan Payudara
Terdapat pertalian antara bidangnya dada wanita dengan payudaranya. Jika dadanya
bidang, maka payudaranya tidak begitu nyata bentuknya. Sekiranya dada kecil,
payudara adalah lebih jelas bentuknya dan tampak membengkak dan naik. Keadaan
inilah yang menarik oerhatian lelaki.

5. Alis Mata
Sekiranya alis mata wanita halus tersusun rapi, ia dianggap sebagai kesukaan kaum
lelaki.

6. Dahi
Apabila dahi wanita luas, ia dianggap dahi yang sempurna oleh lelaki. Dahi wanita
adalah tempat di mana lelaki akan menemukan dahinya.

7. Bibir dan Lidah
Lelaki lebih menyukai bibir yang nipis dan lidah yang lonjong kerana ia dianggap
menikmati kucupan semasa istimta’ mahupun jimak. Pada zaman ini, kucupan lidah
lebih disukai dan membangkitkan syahwat 3 kali ganda berbanding dengan ciuman ke
pipi, dua alis mata, antara 2 lubang hidung dan pada tengkuk wanita yang mampu
membangkitkan syahwat sebanyak 25 peratus.

8. Faraj
Pada lelaki, bentuk faraj wanita tidaklah menjadi persoalan besar. Tetapi ramai lelaki
lebih sukakan wanita yang mempunyai lubang faraj yang kecil kerana ia dianggap dapat
memegang dan menyepit zakar lelaki dengan lebih utuh tatkala jimak. Walaupun begitu,
seni kemutan dianggap lebih penting dari besar atau kecilnya lubang faraj, kerana ini
dianggap lebih memberi kesan kenikmatan kepada lelaki.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Selaput Dara Wanita

 Selaput Dara Wanita

Selaput Dara atau Dara itu adalah satu regangan daging nipis seperti bawang yang meregang di pintu masuk lubang faraj. Ia sukar dikenal pasti oleh mata kasar terutama oleh lelaki yang melihatnya buat pertama kali. Dara dianggap sebagai mahkota wanita semua bangsa di setiap zaman, hatta zaman moden dan zaman kemudian dari ini.

Sebagai lambang kesucian wanita, Dara juga dijaga dengan baik sebelum perkahwinan dan hanya diserahkan kepada suami yang tercinta untuk dipecahkan (dikoyakkan) dengan tusukan zakar semasa jimak malam pertama. Namun begitu tidaklah semua wanita dapat mempertahankan Dara.

Ia boleh terkoyak sama ada secara sengaja atau tidak sengaja apatah lagi jika telah melakukan hubungan jenis sebelum pernikahan. Suatu hal yang patut diketahui ialah bahawa Dara boleh juga terkoyak walaupun tanpa melakukan persetubuhan.

Istilah gadis atau Anak Dara atau Bikir sebenarnya bermaksud sebagai wanita yang belum berkahwin. Walaupun begitu lelaki tetap mempunyai sifat keegoan. Ada yang menolak wanita yang dikahwini apabila didapati bahawa pada malam pertama berjimak isterinya telah tiada dara.

Sifat ini amat ketara dalam masyarakat Melayu zaman dahulu. Pada malam pertama suami akan dibekalkan oleh ibu si isteri dengan kain putih atau sapu tangan putih. Semasa melakukan jimak buat petama kali, Dara akan terkoyak dan sedikit darah bayu akan keluar.

Darah ini akan dikesat dengan menggunakan kain tersebut. Pada keesokan harinya kain itu akan diserahkan kepada ibu isteri sebagai tanda bahawa kedua-dua suami isteri tiada bermasalah. Si suami mempunyai zakar yang cukup tegang untuk memecahkan Dara sementara si isteri telah dapat mempertahankan mahkota kesuciannya sehingga pada ketika itu.

Tanda tersebut amat membanggakan kedua belah keluarga pengantin. Pada masa sekarang adat ini tidak dipraktikan lagi. Banyak atau sedikitnya darah yang keluar bergantung kepada bentuk dara. Jika mazi isteri banyak maka darah bayu akan bercampur pula dengan mazi. Jika darah amat sedikit maka ia tidak dapat dilihat dengan jelas.

Mungkin Dara terkoyak sedikit sahaja dan dari itu darahnya juga sedikit. Besar kemungkinan suami telah memecahkan dara tetapi tidak sedar akan fenomena ini kerana tiada tanda khusus yang dapat dikenal dan kalau pun ada cuma dari segi kesakitan isteri.

Namun ia hanyalah sedikit dan sebentar dan akan hilang dalam keghairahan isteri. Ada juga wanita Daranya bertaut kembali walaupun telah melakukan persetubuhan. Maka kaitan Dara dan kesucian hanyalah adat dan
bukanlah merupakan syarat yang sebenar.

BENTUK BENTUK SELAPUT DARA

Selaput dara sebenarnya sukar untuk dikenal pasti oleh seorang lelaki apatah lagi yang belum berpengalaman kerana ia berada bukan betul-betul di pintu faraj tetapi agak sedikit ke dalam. Terdapat pelbagai bentuk selaput dara.

Ada yang seperti kelopak bunga, ada yang seperti cincin, ada yang berlubang dua, ada yang berlubang banyak dan malah ada wanita yang memang tidak ada dara sejak dilahirkan. Sekiranya dara telah terkoyak iaitu kerana jimak atau tercedera akibat terjatuh dan sebagainya, selaput dara itu masih ada tetapi tidak lagi utuh atau mungkin ia bertaut kembali.

Namun begitu jika seoarang wanita telah melahirkan anak maka selaput daranya akan hilang. Berikut adalah bentuk-bentuk selaput dara bagi menambah pengetahuan:
selaput dara Selaput Dara Wanita


sumber
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Besarkan Payudara | Cara Nak Besarkan Buah Dada


Petua 1:

Dapatkan beberapa helai daun sirih Melayu , ianya berdaun lebar dan berwarna hijau.

Sapukan minyak kelapa (seelok-eloknya dibuat sendiri) pada daun sirih.

Salaikan mengunakan api lilin dan tekapkan pada buah dada. Biarkan ia kering dan dibuat berulang kali.

Menurut orang tua yang memberikan petua ini , petua ini dipanggil ‘Petua Sayang Suami’.

Semoga kebahagiaan rumahtangga puan-puan akan bertambah seri lagi dengan kehadiran cahaya mata dan tubuh badan yang menawan. Bersama-samalah kita amalkan.

Petua 2:

Kupas setengah biji labu dan masak sehingga menjadi lembik.

Ramas labu tersebut tika masih suam.

Kemudian, sapukan pada seluruh payudara lebih kurang 20 minit.

Lakukan 2 kali seminggu.


Petua 3:

Sapukan putih telur pada sekeliling buah dada dan biarkan kering semalaman.

Buat 3 kali seminggu.

Petua 4:

Amalkan meminum air kanji (air didih nasi) sebelum tidur malam. Insyaallah mujarab.


P/s : Selamat Mencuba :)
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips penjagaan payudara


Kesihatan Payudara merupakan aset yang terpenting bagi setiap wanita. Oleh itu, setiap wanita haruslah menitik-beratkan penjagaan payudara agar ia kelihatan menarik dan sempurna.
Berikut adalah beberapa tips untuk penjaggaan payudara:
1. Elakkan sabun dibahagian puting payudara
Ketika mandi, elakkan sabun daripada terkena bahagian puting. Sabun boleh menyebabkan bahagian puting payudara merekah.
2. Ramasan payudara
Jika anda sudah bersuami, elakkan suami meramas payudara dari kiri ke kanan. Ini kerana, payudara boleh kendur jika berbuat demikian.
3. Coli
Pemakaian coli yang terlalu ketat adalah patut dielakkan. Kalau boleh gunalah coli yang bersesuaian dengan saiz payudara anda.
4. Sentiasa memakai coli
Ini penting agar penting bentuk payudara sentiasa kekal sempurna dengan sokongan coli.jika tidak memakai bra, payudara akan sentiasa tergantung dan boleh berubah bentuk.
5. Air mani suami
Suami haruslah pancutkan air mani keatas payudara isteri dan sapukan dengan rata. Teknik ini dapat menegangkan payudara isteri.
6. Elakkan pembedahan
Bersyukurlah dengan payudara anda, dan janganlah melakukan pembedahan semata-mata untuk membesarkan saiz payudara.keaslian payudara adalah paling penting.
7.Pemeriksaan payudara
Periksalah payudara anda sendiri untuk mencegah kanser . perhatikan payudara anda dihapadan cermin jika terdapat ketulan atau benjolan pada payudara

Sumber dari melvister.com
...Baca Selengkapnya

Pengikut

Welcome