Archives

gravatar

Ejakulasi Pramatang Masalah Lelaki `Seminit'




Sejak penemuan pil biru yang dianggap ajaib kira-kira lapan tahun lalu, telah banyak yang diperkatakan tentang masalah kesihatan lelaki, disfungsi ereksi (ED).

Sebenarnya, banyak lelaki yang kini mengalami masalah lebih serius - malu berjumpa doktor (kerana mungkin menganggap diri mereka tidak macho jika berbuat demikian) - menderitai ejakulasi pramatang berbanding ED.

Ejakulasi pramatang lebih popular diungkapkan sebagai PE (premature ejaculation) sahaja.

Tidak seperti ED yang lebih banyak ditemui di kalangan veteran, PE merupakan aduan disfungsi seksual paling utama terutamanya di kalangan lelaki muda berusia 40 tahun ke bawah.

Malah, lebih ramai lelaki berpelajaran tinggi yang menghidapinya. Lebih menyedihkan, ia turut menjejaskan potensi pasangan untuk mendapatkan zuriat.

Mari kita lihat dan dengar apa masalah sebenarnya dengan gangguan kesihatan lelaki yang satu ini.

``Suami saya mempunyai banyak persamaan dengan superman... kedua-duanya begitu cepat.

``Malah, ia selalunya berlaku sebelum pun sempat saya memasuki bilik tidur.

``Kadangkala, dengan hanya mencakar belakang saya, dia sudah mencapai klimaksnya.

``Ada ketikanya saya merasakan seperti bank sperma sahaja, dia buat deposit dan pergi begitu sahaja.

``Pernah tengok arnab berlari? Mula dan tamat! Macam tulah.

``Saya pernah menyuarakan untuk menemaninya berjumpa doktor, ada sesuatu yang boleh dilakukan berkenaan dengannya.

``Tetapi dia enggan dan hanya tahu meminta maaf serta mengulangi janjinya untuk berusaha lebih di lain masa,'' begitulah lebih kurang kehampaan seorang isteri yang mana suaminya bermasalah PE.

Menurut Pakar Runding Psikiatri Klinikal, Jabatan Perubatan Psikologikal, Pusat Perubatan Universiti Malaya, Dr. Jesjeet Singh Gill, PE didefinisikan sebagai satu keadaan di mana lelaki memancutkan air maninya terlalu cepat, sebelum masanya.
Baca Selengkapnya Disini


...Baca Selengkapnya

gravatar

Pelincir Air Liur


SOALAN:Saya sering menggunakan air liur sebagai pelincir untuk memulakan persetubuhan dengan isteri. Adakah air liur itu mendatangkan mudarat atau sebaliknya?

David,
Seremban

JAWAPAN:
Air liur memang sesuai sebagai pelicin untuk melembapkan penghujung zakar sebelum penembusan ke faraj.

Jarang air liur mengandungi kuman yang memudaratkan, justeru jangkitan faraj jarang berlaku kerana tahap keasidan mengawal pembiakan kuman.


...Baca Selengkapnya

gravatar

Kesan Wanita Beronani


Golongan wanita juga tidak terkecuali daripada ketagih onani. Apabila mereka melancap rangsangan tertumpu kepada kelentit serta bibir luar faraj, dan kurang perhatian kepada saluran faraj dan bahagian yang lebih dalam ( mungkin takut kehilangan dara atau mencederakan bahagian dalam ) . Menurut kaedah reflexology kedudukan zon faraj dan organ yang berkaitannya adalah dalam keadaan terbalik.

Perhatikan bagaimana zon mulut faraj bersamaan dengan organ buah pinggang, zon liang faraj dengan organ pankreas, hati dan setrusnya zon pangkal faraj dengan organ paru-paru dan jantung. Suatu senggama yang baik, batang zakar harus masuk sampai ke lubuk faraj dan mengurut setiap penjuru atau pelosok ( atau dalam buku Permata Yang Hilang – di sebut makam yang lima itu).

Hakikat dalam persetubuhan ialah menyatukan dua tubuh yang berlainan seks,di mana keseluruhan zakar dan faraj bertemu pada zon reflexology yang sepadan. Kelentit bertemu pangkal zakar : menyatukan fungsi organ buah pinggang. Batang bertemu liang faraj : menyatukan fungsi organ pankreas dan hati. Kepala zakar bertemu pangkal rahim : menyatukan fungsi organ paru-paru dan jantung. Dua insan menjadi satu – per-satu-tubuh !!!

[ Nota: oleh kerana itu, adalah salah untuk meliwat - baik lelaki maupun perempuan, kerana mendatangkan mudarat kepada tubuh manusia]

Apabila seorang wanita melancap dalam suatu cara yang tidak seimbang,iaitu, secara sama rata merangsang seluruh kawasan vaginal, kelemahan di dalam buah pinggang dan saluran kencing, tekanan darah tinggi, simpanan berlebihan bendalir badan (body fluid retention), haid tidak tetap, dan banyak lagi masalah boleh terjadi.

Malangnya, adalah mustahil bagi wanita untuk melancap dengan seimbang tanpa kehilangan dara. Maka kerana itulah dalam tradisi Islam, melancap adalah haram dilakukan.

Ramai para wanita, ketika mereka melancap dengan merangsang kelentit,mengadu bahawa mereka hendak kencing. Kelentit terletak di pintu masuk kefaraj, di mana beradanya zon reflexology untuk buah pinggang dan pundi.Ketika mereka merangsang kelentit, mereka tidak tahu bahawa mereka merangsang organ buah pinggang dan pundi mereka.

Wanita lesbian atau wanita yang kuat melancap akan lebih banyak menyimpan bendalir badan dan menyebabkan masalah berat badan berlebihan. Ini adalah kerana rangsangan seks, yang tertumpu pada kawasan kelentit, melemahkan buah pinggang akibat rangsangan yang berlebihan dan mengurangkan keupayaannya untuk menuras bendalir badan.

Jadi jika pasangan anda berbadan agak gempal, dan mempunyai masalah berat badan (gemuk) dan sering merungut kenapa mereka tidak dapat menurunkannya meskipun kuat diet – barangkali kekerapan merancap adalah masalah yang sebenar. Pandai-pandailah anda “merawat” pasangan anda itu !!!

(Wanita mempunyai kelebihan semasa hubungan seksual. Mereka boleh mencapai orgasama tanpa kehilangan tenaga, nutrien penting. Kerana air mani mereka tidak mempunyai persamaan air mani lelaki dari segi kandungannya. Apa yang merbahaya untuk wanita adalah kehilangan darah melalui haid.

...Baca Selengkapnya

gravatar

Ciri-Ciri Gadis Yang Baik


1.Seorang perempuan yang beragama dan mempunyai sifat- sifat solehah serta takut akan Allah s.w.t. dan senantiasa menjauhkan diri daripada laranganNya dan perkara-perkara yang haram.

2.Disunatkan memilih seorang perempuan yang baik perangai dan akhlaknya kerana ianya akan membantu dalam menyempurnakan ibadah terhadap Allah s.w.t. Dinyatakan bahawa seorang pempuan yang buruk perangainya dan jahat lidahnya akan mendatangkan banyak mudarat di dalam sesebuah keluarga daripada manfaatnya melainkan suaminya itu adalah seorang yang sangat sabar orangnya dengan telatah dan kerenah isteri.

3.Disunatkan memilih perempuan yang elok rupa parasnya. Disarankan untuk memilih seorang perempuan yang cantik rupa parasnya kerana dengannya semoga akan terhindar keinginan lelaki tersebut untuk memandang akan perempuan yang lainnya. Namun di ingatkan lagi bahawa di tegah untuk mengahwini seorang perempuan yang cantik tetapi tidak mempunyai agama.Dalam hal ini kita disarankan juga untuk memilih seorang perempuan yang kurang elok dari segi paras rupanya asalkan perempuan tersebut kuat beragama dam berakhlak mulia jika perkahwinan tersebut semata-mata untuk mengikut sunnah Nabi s.a.w dan untuk mendapatkan zuriat serta untuk membantunya mentadbirkan rumahtangganya, dan kebanyakkan orang-orang alim dan soleh memilih perempuan yang sebegini untuk dijadikan isteri.



...Baca Selengkapnya

gravatar

Berjimak Pada Waktu Pagi


Salah satu kebanyakan perbezaan antara lelaki dan wanita adalah lelaki suka melakukan seks diwaktu pagi, sementara wanita suka menyimpannya untuk waktu malam. Ini adalah disebabkan lelaki mengalami ‘nocturnal penile tumescence’ (NPT). Maknanya ialah,lelaki semasa waktu tidurnya, mengalami tiga ke lima kali eraksi terpacak (zakar).

Kami menggelarnya sebagai “kemegahan pagi”. Apa jua gelaran yang diberi, bangun pagi dalam keadaan terpacak adalah alasan yang bagus untuk untuk memulakan tindakan waktu pagi. Yang kurang bernasib baiknya, keinginan seks adalah kurang bagi wanita pada saat membuka matanya.

Tetapi, jika anda pandai memujuk sidia, kemungkinan besar sidia akan merelakannya.

Seks di kamar mandi
Bersiap sedia pada malam sebelumnya
Jika anda ada merancang tidak mahu untuk bangun pagi selagi tidak melakukan seks, anda perlu buat persediaan awal sebelum masuk tidur pada malam tersebut. Simpan sedikit ‘mint’ penyegar bau mulut berdekatan dengan anda supaya anda boleh mengelakkan “bau naga” dari mulut anda pada waktu pagi.Juga pastikan anda pergi ke tandas sebelum tidur supaya pada keesokkan paginya anda tidak merosakkan sendiri rancangan anda kerana anda terpaksa juga bangun dari tempat tidur. Jangan juga lupa kondom disimpan sekali dan senang dicapai.

Setkan Alarm untuk anda seorang
Ia adalah penting untuk bangun awal sebelum ada antara anda berdua bergegas untuk bekerja. Oleh itu, set alarm anda untuk membangunkan diri anda, dengan ini anda mempunyai masa yang cukup untuk memulakan hari anda.

Adalah lebih bagus jika anda bangun lebih awal dari sidia, supaya anda boleh melakukan pergerakan merangsang secara perlahan-lahan semasa sidia tidur.

Saling berpelukan semasa tidur
Secara perlahan kejut sidia
Sidia memang tidak mahu dikejutkan secara tergesa-gesa dengan lambaian zakar anda yang terpacak dimukanya. Jadi anda perlu rileks, sentuhnya dengan lembut dan perlahan. Berikan ciuman disekitar muka dan tubuh sidia. Biarkan jari anda bermain degang rambutnya. Tindakan ini boleh memastikan sidia bangun dalam keadaan posotif, ‘mood’ yang baik dan gambaran sidia gembira melakukannya.

Buatkan sidia rasa seksi
Wanita anda mungkin berasa tidak seksi ketika dia bangun dari tidur, jadi untuk membuatkan sidia dalam ‘mood’, pastikan anda memuji kecantikannya – walaupun dia dalam keadaan berserabut pada ketika itu. Abaikan kesusutan rambut, kesan bantal pada muka, bau mulutnya, dan beritahu betapa anda mahukan dia. Jika sukar untuk memuji sidia dalam keadaan bersemuka pada waktu itu, cuba gunakan posisi yang baik untuk menyatakan kata-kata itu tanpa bersemuka. Berbisik dibelakangnya adalah dianggap romantik, di mana ia juga menghindarkan anda dari kesengsaraan bau nafas pagi.


Info seks wanita
Sumber: http://tanyalelaki.com/seks-waktu-pagi/#ixzz1InlWpYlQ
...Baca Selengkapnya

gravatar

Cara Memilih Saiz Coli | Wanita Tak Pandai Memakai Coli/Bra


Sembilan daripada sepuluh wanita mengenakan baju dalam tidak sesuai saiz

KAJIAN dilakukan terhadap wanita di seluruh dunia mendapati 80 peratus daripada mereka tidak memahami kepentingan pakaian dalam, gaya dan saiz sesuai untuk payudara.

Lebih memeranjatkan, sembilan daripada sepuluh wanita mengenakan coli tidak sesuai saiz sendiri manakala 60 peratus tidak menepati kehendak dan keperluan badan serta payudara ketika memakai coli.

Memahami pentingnya memilih coli yang sepadan, Pengurus Pemasaran Bahagian Pembelian dan Pembangunan Avon Cosmetics, Hanim Sharom memberikan beberapa tip dan panduan mudah untuk wanita ketika memilih pakaian dalam supaya kesilapan kecil yang dilakukan tidak menjejaskan kesihatan mereka.

"Wanita mengalami perubahan fasa di dalam hidup sehingga mengubah perkembangan biologi antaranya perubahan berat badan, proses kehamilan dan ketika haid," katanya.

Pada peringkat awal perkembangan biologi tubuh wanita, payudara kecil dan tidak kelihatan. Di usia sekitar 10 tahun, lapisan lemak di bawah epidermis masih lagi tidak terlalu tebal manakala ketika mencapai tahap matang, berlaku perkembangan optimum tubuh wanita dan ketika ini pertumbuhan payudara mulai matang.

Bagaimanapun, selepas usia 35 tahun, pertumbuhan lemak di bahagian bawah epidermis telah sempurna dan menyebabkan bentuk payudara mulai berubah dan mengendur.

Hanim berkata, pemilihan padanan coli yang sesuai saiz payudara dapat membantu memberikan ilusi tubuh lebih ramping, sempurna serta kelihatan tambah menarik.

"Adalah penting bagi wanita untuk mengenal rupa bentuk dan posisi payudara mereka sama berbentuk bulat, pendulous (jatuh) atau pun kecil atau di dalam posisi normal, jauh juga dekat," katanya.

Bagi mengenal pasti kiraan tepat untuk jenis payudara, gunakan teknik tiga segi. Jadikan titik puting dan tulang dada sebagai penanda.

Payudara normal adalah untuk ukuran sama antara tiga titik penanda, ukuran rapat jika jarak antara dua titik puting dekat manakala ukuran jauh jika titik yang sama mempunyai jarak yang lebih panjang berbanding jarak antara titik puting dan tulang dada.

"Selepas anda mulai mengenal payudara sendiri, mulakan memilih coli sesuai supaya payudara yang besar tidak terlihat terlalu menonjol manakala pemilik payudara kecil tetap kelihatan feminin.

"Contohnya wanita yang memiliki payudara bulat padat, kenakan coli potongan klasik bercawan penuh untuk mengelakkan kesan jangka panjang ketika proses pengenduran.

"Jika selesa mengenakan coli tanpa dawai, anda perlu memastikan coli ada struktur sokongan tambahan dengan tali bahu yang lebar, kancing dan sayap belakangnya juga perlu lebar," katanya.

Ada juga wanita malu memiliki payudara besar. Avon Intimate tidak terkecuali mencipta sejenis coli yang mampu membuatkan payudara kelihatan satu saiz lebih kecil.

"Dinamakan 'minimizer', coli potongan unik ini direka khas untuk pemilik payudara bulat padat dan besar kelihatan lebih menawan dan cantik terbentuk.

"Perkara yang memalukan jika butang kemeja anda terbuka kerana bahagian berkenaan ketat dan sarat, jadi pemakaian coli 'minimizer' boleh mengelakkan situasi berulang malah kemeja juga terlihat lebih kemas dan selesa di pakai," katanya.

Pemakaian coli seharusnya tidak membebankan pemakai. Justeru, untuk memastikan pemakaiannya selesa, pastikan cawan coli tidak menekan payudara, membentuk kesan membonjol atau sehingga isi kelihatan terkeluar di bahagian atas, tepi dan belakang lengan.

Soal penjagaan boleh menentukan jangka hayat pakaian dalam anda, kerana ketahanan dan keanjalannya bergantung kepada kekerapan memakai, mengering dan membasuh.

"Periksa pakaian dalam anda setiap enam bulan. Selain itu, kaedah penyidaian dan lipatan boleh menentukan pakaian anda tahan lebih lama," katanya.

FAKTA: Payudara kecil

- Pilih cawan separuh atau tiga suku menutupi payudara dengan alas

- 't-shirt bra' dan 'push up bra' akan membantu memberikan kepadatan tambahan

Payudara pendulous

- Coli berdawai paling sesuai untuk menampung dari bahagian bawah

- Coli berlapisan span boleh membantu mengisi bahagian yang kosong

- Coli tidak berdawai tapi bercawan penuh, mempunyai struktur sokongan tambahan, bertali lebar, kancing dan sayap belakang lebar sesuai untuk wanita yang memiliki payudara pendulous bersaiz besar.

Payudara posisi jauh

- Pilih coli berdawai atau tidak berdawai yang direka khas untuk memberikan sokongan sisi lebih mantap kerana ia mampu merapatkan posisi payudara.

Payudara posisi rapat

- Sebaik-baiknya pakai coli berdawai yang mampu menjarakkan kedudukan antara payudara (bahagian tengah coli yang terbahagi).


INFO : Bagaimana mengukur saiz coli?


Ukur saiz badan

- Ukur sekeliling bawah payudara dan gunakan jadual di bawah untuk mendapatkan saiz coli

Saiz badan TAMBAH Saiz coli
Nombor genap 28" +4" 32"
Nombor ganjil 29" +5" 34"


Ukur saiz mangkuk

- Ukur bahagian paling penuh payudara kemudian cari beza antara saiz coli (SC) dengan saiz payudara (SP) untuk mendapatkan saiz mangkuk coli

Beza SP-SC Saiz mangkuk

0 A
+1" B
+2" C
+3" D
+4" DD
...Baca Selengkapnya

gravatar

Isteri Pura-Pura Puas


Seorang wanita berusia 20-an dan baru setahun berkahwin mengadu tidak pernah kenal erti klimaks hingga terpaksa berpura-pura demi memuaskan suami. Apa yang berlaku sebenarnya?

Tindak balas rangsangan seksual wanita tidak sama dengan lelaki dan berbeza juga antara sesama wanita.

Jika wanita yang menghayati rangsangan seksual tidak sampai ke kemuncak rangsangan, dia tidak rasa apa-apa perubahan kepada dirinya, menyebabkan dia berlakon atau berpura-pura seperti wanita yang mencapai klimaks, mengikut kefahamannya.

Mengikut kajian rambang yang pernah dilakukan di negara membangun, 25 peratus (%) wanita berpura-pura mencapai klimaks dan saya pasti bilangan wanita Malaysia mungkin lebih daripada itu dan perlakuan itu bukan luar biasa!

Secara semula jadi, apabila wanita mengalami rangsangan seksual, anggota kelaminnya bergelora dan bahagian yang sensitif kepada sentuhan seperti bibir besar, bibir kecil, klitoris dan bahagian antara bibir kecil atau ‘vestibule’ (semua ini dikenali sebagai ‘vulva’) dan bahagian atas faraj (yang mengandungi G-spot) turut terangsang apabila tersentuh.

Apabila sentuhan itu sangat merangsangkan, wanita itu sampai ke kemuncak rangsangan, yang mana bahagian pembukaan faraj mencengkam, bahagian dalam faraj mengembang dan serviks menurun di penghujung faraj dan bergetar.

Proses ini berlaku sekelip mata dan jika wanita itu berkehendakkan rangsangan diteruskan, dia akan mencapai klimaks sama untuk beberapa kali atau ia terhenti dengan keadaan wanita itu rasa puas.

Ada kalanya rangsangan G-spot membawa kepada ejakulasi untuk wanita itu dan ia mungkin keluar secara pancutan atau meleleh.

Jika wanita itu mencengkam otot lantai pelvis (otot kemut) ketika dia berasa seperti hendak kencing (sebenarnya perasaan awal klimaks), ejakulasi tidak berlaku atau cecair pekat keluar secara meleleh.


...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Melayan Suami



Kehadiran suami di rumah merupakan satu rahmat kepada setiap isteri. Hanya isteri-isteri yang menderhakai suami sahaja menganggap kepulangannya suatu yang dibenci kerana dibebani dengan berbagai kerja dan tanggungjawab. Amat malang sekali jika ramai lagi isteri-isteri yang masih bersikap sedemikian.Hilanglah matlamat perkahwinan di mana isteri sebagai penenang dan penyeri rumahtangga. Di bawah ini dinyatakan cara-cara berhadapan dengan suami.

1. Semasa suami bercakap hendaklah isteri diam mendengarnya dan jangan suka menyampuk atau memotong cakapnya.

2. Bila suami marah hendaklah isteri mendiamkan diri,jangan suka menjawab. Sikap suka menjawab, bertekak dan menegakkan kebenaran sendiri akan menambahkan lagi kemarahan suami. Jangan terkejut jika suami angkat kaki meninggalkan rumah berhari-hari atau tidak mahu bertegur sapa dengan anda sebagai denda di atas
kedegilan anda sebagai isteri. Sebaliknya, kalau suami kembali ke rumah jangan disambung atau diulang-ulangi cerita lama. Sambutlah suami dengan senyuman kasih sayang dan bersegeralah meminta maaf. Jangan kita tunggu suami meminta maaf dengan isteri, jatuhlah martabat keegoannya selaku seorang lelaki.

3. Kadang-kadang si suami sengaja suka mengusik isterinya. Bila dia menyakiti hati isteri hendaklah banyak bersabar, jangan cepat merajuk. Merajuk adalah sifat orang yang tidak matang dan seperti perangai keanak-anakan. Cuba kita perhatikan perangai kanak-kanak, mereka akan cepat menjerit bila ada sesuatu yang tidak kena tambahan pula kalau yang menegurnya itu ibunya sendiri. Sengaja dihentak-hentakkan kaki meraung sekuat hati meminta simpati dari ibunya.


...Baca Selengkapnya

gravatar

Isteri Dara



MASIH dara walaupun sudah berkahwin beberapa bulan. Persoalan ini pernah dibincangkan dalam ruangan bicara kesihatan yang biasanya dibangkitkan oleh wanita yang ada perasaan seriau atau ngeri untuk bersama pasangan.

Dalam keadaan seriau, anggota sulit wanita menjadi kering, manakala bibir besar dan bibir kecil mengecut serta menyempit.

Situasi ini juga dikenali sebagai ‘mati putik’, ibarat putik tidak berkembang menjadi bunga seperti mati pucuk yang berlaku kepada golongan lelaki, di mana ereksi tidak berlaku.

Semua ini berlaku akibat kegagalan tindak balas seksual kerana perasaan seriau. Setiap kali pasangan cuba melakukan tusukan, mereka mencengkam otot pembukaan lubang najis atau mengemut.


...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Tarik Suami Ke Ranjang


1) Tarik perhatian suami dengan melakukan teknik yang berbeza dan mendebarkan. Contoh : Membuka pakaian secara perlahan-lahan, bermula dengan butang paling atas dengan aksi yang menghairahkan.

2) Cuba rapatkan dada anda ke dada suami dan dakaplah suami anda dengan dakapan penuh nafsu.

3) Mainkan rambut anda ditubuhnya. Belaian rambut anda mungkin dapat membangkit ghairah suami. Jangan lupa belai juga rambut, misi atau bulu dada suami anda jika ada.

4) Buat gigitan manja di leher atau bahagian lain tubuh. Gigitan ini boleh merangsang keinginan suami. Selain itu, suami akan ingat anda apabila melihat bekas gigitan itu.

5) Isteri juga boleh meninggalkan pakaian dalam di tempat tidur kerana suami sering ghairah apabila melihat benda-benda itu.

6) Tatap mata suami dengan pandangan yang mempesonakan.

7) Usap bahagian tubuh suami anda dengan usapan manja dan mesra dengan menggunakan hujung jari, dari dahi hingga ke belakang leher.

8 ) Hembus nafas anda ke telinga suami kerana hembusan boleh merangsang suami dan membuat dia tidak sabar mendakap anda.

9) Elak menyentuh kelemahan tubuh suami. Tumpukan pada bahagian lain seperti dada, puting atau lengannya yang sasa.

10) Sesekali pakailah pakaian dalam yang jarang dan menampakkan tubuh anda yang seksi atau memakai pakaian yang singkat dan menggiurkan.

11) Selepas mandi atau sebelum mengadakan hubungan seksual, pakai pakaian di hadapan suami. Ada lelaki yang suka melihat isteri memakai pakaian, bermula daripada pakaian dalam, coli dan bahagian-bahagian lain.

12) Jangan lupa, ketika hubungan seksual, selain dari alunan lagu yang syahdu atau klasik, haruman ditubuh juga boleh membangkitkan ghairah suami. Cuba menggunakan minyak wangi yang boleh menyeronokkan suami.

13) Usah terburu-buru dalam hubungan seksual. Ambil masa dan nikmatilah sepuas-puasnya.

14) Jika ingin lebih agresif. Tarik suami ke katil dan bertindak dahulu bagi memberikan suami suatu kejutan yang berbeza.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Sebab-Sebab Berlaku Perpisahan


1. Menipu

Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

2. Harapan / Kebebasan

Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan

Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.


4. Mengungkit Hal Yang Lalu

Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

5. Berbeza Pendapat

Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

6. Status Yang Tinggi

Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati

Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak

Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

9. Kawan-kawan dan Keluarga

Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Rahsia Lelaki


1) Kenapa lelaki selalu kata nak telefon tapi takde pun?

Bila dia call maksudnya dia ambil berat; dia cintakan anda; inilah biasanya definisi cinta bagi wanita dalam hal ni.

Definisi lelaki pulak; bila aku kerja kuat dan ada pendapatan yang stabil, aku, pasangan dan keluarga aku akan hidup dengan selesa; semua ini sebab aku sayang, cinta dan ambil berat.

Kalau dia tak call pada masa yang dijanjikan, mungkin dia sibuk, terlupa atau anda boleh tuduh/kata atau rasa anda seolah-olah tak penting dalam hidup dia. Namun itu TIDAK bermakna dia tak cintakan anda!

2) Lelaki tak suka anda bersikap seperti seorang ibu.

Jangan layan lelaki macam budak kecik, jaga semua keperluan dia hingga ke perkara yang kecil-kecil. Banyak benda yang dia boleh buat sendiri dan anda boleh/perlu memberi sokongan untuknya melakukan sendiri.

Lelaki TAK perlukan seorang lagi ibu! Kalau anda bersikap seolah-olah ibu yang menjaga segalanya untuk dia, percayalah dia akan mula mencari cinta yang lain.

3) Perasaan harga diri lelaki antaranya datang dari kejayaannya dalam karier dan apa yang diusahakan.

Oleh itu, amat penting untuk anda memberikan masa, peluang dan ruang untuk dia bercakap tentang kejayaan dalam hidupnya, walaupun boring la pulak anda mendengarnya. Adanya anda sebagai seorang pendengar yang baik pada masa itu adalah satu signal yang menyatakan kepadanya bahawa; Anda adalah seorang yang mengambil berat, prihatin, seorang yang boleh berkongsi hidup bersama dirinya, seorang yang boleh diharapkan, anda seorang yang amat pengasih dan dia pasti selesa dan suka bersama anda!
...Baca Selengkapnya

gravatar

Ciri-Ciri Lelaki Yang Diidamkan Wanita

Adakah bertubuh sasa merupakan ciri-ciri yang diidamkan oleh kaum hawa?

Berikut adalah ciri-ciri lelaki idaman kaum hawa:

1. Yang bercita-cita besar untuk menolong orang lain yang memerlukan, bukannya hidup dilamun angan-angan dan perlu ditolong.

2. Yang tidak malu berkata; “Saya minta maaf, sayalah yang bersalah.”

3. Yang dapat melihat pelbagai pengaruh buruk cuba merosakkan hidupnya tapi tanpa ragu-ragu berkata ” TIDAK”

4. Yang meletakkan urusan Tuhan melebihi segala-galanya.

5. Yang membuat sesuatu,misalnya melaksanakan impiannya, dengan bersungguh-sungguh dan apabila berjaya, dia menghadiahkan setinggi-tinggi perhargaan kepada orang-orang yang membantunya.

6. Yang sentiasa tersenyum, merendah diri dan mesra dengan sesiapa sahaja tanpa mengira darjat dan kedudukan.

7. Yang melihat kesilapan diri sendiri sebelum melihat kesilapan orang lain.

8. Yang sedia mencurahkan wang, masa dan kebolehannya kepada orang lain tanpa memikirkan balasan.

9. Yang sentiasa berusaha untuk menjadi contoh terbaik kepada anak-anaknya daripada hanya beromong kosong mengenai hal tersebut.

10. Yang membawa anak-anak ke rumah ibadat, bukannya menghantar mereka ke sana.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Cara Nak Membesarkan Zakar

APA ITU JELQING,


Jelqing, yang juga dikenali sebagai "memerah zakar", adalah satu kaedah membesarkan zakar yang tersohor di rantau eropah..Jelqing adalah senaman zakar dimana zakar akan diramas dan dilurutkan dari pangkal hingga ke kepala zakar..


BAGAIMANA IA BERFUNGSI MENAMBAH SAIZ ZAKAR


Senaman Jelqing ini akan memberi tekanan darah ke dalam zakar apabila diramas dan dilurutkan kedepan. Dalam beberapa minggu/bulan, ruangan darah dalam tisu zakar akan bertambah dan isipadu zakar juga akan meningkat..Zakar akan lebih mampu menampung banyak darah..Secara ringkasnya, zakar anda bertambah besar.


BAGAIMANA MELAKUKANNYA


Secara asasnya jelqing dimulakan dengan mencengkam zakar menggunakan ibu jari dan jari telunjuk dimana zakar dalam keadaan separa tegang dan licin.. Sekat aliran darah dari memasuki zakar dan dengan perlahan tarik atau lurut zakardari pangkal hingga ke kepala zakar..Setelah sampai di hujung zakar,jangan lepaskan cengkaman anda,ambil tangan kiri dan Jelqing sambil tangan kanan anda masih mencengkam kepala zakar..lakukan hinga 50 kali setiap kali jelqing..berhenti jika zakar terasa sakit..Lihat gambar dibawah untuk lebih jelas..



...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Layan Isteri



1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana-mana bahagian yang biasa dicium

2. Kemudian, lafazkan ucapan I love you. Kalau nak cakap “Abang cintakan Ayang” pun boleh,

3. Renung wajahnya. Berikan renungan seolah itu kali terkhir untuk anda melihatnya. Kemudian belailah rambutnya.


...Baca Selengkapnya

gravatar

Ciri-Ciri Lelaki Pilihan Wanita


Lelaki idaman saya adalah...

Seorang lelaki yang beriman...
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah...
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam...
Yang sentiasa haus dengan ilmu...
Yang sentiasa dahaga akan pahala...
Yang solatnya adalah maruah dirinya...
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar...
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu...
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah...

Lelaki idaman saya adalah...

Lelaki yang menjaga tuturkatanya...
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya...
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya...
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang...
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang...

Lelaki idaman saya adalah...

Lelaki yang menghormati ibunya...
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga...
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam...
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan...
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat...


Lelaki idaman saya...

Sentiasa bersedia untuk menjadi imam...
Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah...
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara...
Yang menjaga matanya dari berbelanja...
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya...

Lelaki idaman saya...

Tidak pernah membazirkan masa...
Matanya kepenatan kerana penat membaca...
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir...
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan...
Bangunnya subuh penuh kecergasan...
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan...

Lelaki idaman saya...

Sentiasa mengingati mati...
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat...
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga...
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik...
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian...

Lelaki idaman saya adalah...

Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia...
Kerana dia mengimpikan syurga...
Di situlah rumah idamannya...
Dan dia ingin membawa saya bersama...
Dialah lelaki idaman saya...
...Baca Selengkapnya

gravatar

10 Petanda Dia Jodoh Kita

alt

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?




...Baca Selengkapnya

gravatar

Sebab-Sebab Suami Naik Angin/Marah




1. Memperkecil suami dihadapan orang lain antara sedar dan tidak
walaupun ianya benar ie. "hubby i tu kan kan..siang ikan pun dia tak
tau.. bla bla bla "


2. Menggangu suami dengan menelefon dia terlampau selalu sangat dan
selalu dimasa yang salah. ie. "hello abang ada meeting ker tu, sorry
la cuma nak cakap..malam nih kita masak sardine jer ..ok tak "


3. Terlalu suka mengemas rumah / mengalihkan barang sampai suami tak
jumpa barang-barang yang disimpan beliau.. ie. "kita dah simpan screw
drebar tu kat dalam stor, entah la kat atas shelf mana satu.."


4. Mengambil muka surat atau bahagian tertentu dari surat khabar dan
menyusun surat khabar dengan cara yang amat salah..sampai tidak
dijumpa mana-mana seksyen yang hendak dibaca. ie. "bang, sport
section tu ayang dah buat bungkus belacan.."


5. Memotong mana-mana bahagian majalah dan juga suratkhabar atau apa-
apa bahagian dari mana-mana printed matter sampai berlubang sana sini
dan sisuami tak sempat baca/tengok " ie. "eh.. kita suka la news
pasal new peti ais tu..kita dah potong simpan..."


6. Menyuruh suami agar membeli itu dan ini dalam perjalanan balik
dari opis, sedangkan nak pergi pasar/supermarket cuma esok sahaja
atau baru semalam telah ke pasar. ie. "bang.. semalam kita lupa beli
garam,gula beras dan susu budak ....boleh singgah tak mana
mana ..pleaze "


7. Tidak memberi arahan/instruction yang jelas kepada suami bila
menyuruh dia membeli sesuatu dan kemudian marahkan/menyalahkan
suami. ie. "saya kata beli susu cair dan gula melaka, apsal awak beli
susu pekat dan gula pasir ...kan lain tu"


8. Membuat temujanji dan aktiviti sosial tanpa mendapat persetujuan
suami terlebih dahulu ie. "i dah confirm malam Jumaat nih nak dinner
kat rumah cik minah,you tak ada program tahlil kat mana mana kan ?? "


9. Mengubah barang, tempat buku atau tools atau apa-apa setting di PC
tanpa memberitahu suami. ie. "screensaver u tentang gambar 1500cc
harley tu i dah tertukar jadi gambar bunga ros..."



10. Bercakap/bersembang di telefon dengan kawan-kawan sewaktu malam
selepas 10 pm bilamana nak beristirehat dan ber...ber....ie. " pot
pet pot pet pot pet pot pet pot pet pot .."


11. Menjemput tetamu atau sesiapa sahaja datang kerumah tanpa izin
suami. ie. "malam nih i jemput lina dan anum datang dinner rumah
sebab hubby dia orang outstation, ok kan kan kan "


12. Berpakaian kusut masai dengan t-shirt terkoyak dan kain batik
lusuh dan rambut tak terurus serupa langsuyar dan muka tak bermekap
serupa mayat dirumah... tapi cukup segak dan cun bila nak keluar
rumah. ie. "..oh baju-baju cantik tu cuma untuk ke kenduri kawin dan
dinner jer, kat rumah pakai jeans koyak pun ok kan bang .."


13. Mengambil masa yang cukup lama bila bersiap macam pengantin bila
nak keluar kemana-mana dan membuatkan suami tertunggu dan terus
tertidur. ie. " sorry la i tak tau baju kurung mana nak pakai la so
kena pilih betul betul .."


14. Dengan sengaja atau tidak sengaja terlupa menyuruh maid atau diri
sendiri membasuh atau mensterika baju atau seluar yang telah dipilih
untuk dipakai dihari berkenaan. ie. " eh baju tu masih berendam dalam
besen lagi..nak pakai jugak ke baju basah tu.."


15. Dengan sengaja atau tidak sengaja menyebelahi anak anak bila
suami sedang hot dengan budak budak tu..ie. "..eh biarlah budak budak
tu pergi slumber party, bukan nak tinggal rumah kawan dia tu
seminggu.."



16. Tidak suka mandi dan bersiap awal pada hari cuti dan hanya
bersiap bila nak dekat asar sahaja. ie. "...nak mandi buat apa awal
awal bukan nak pergi jalan jalan mana pun.."


17. Suka melengah lengah kan masa bila nak bersolat berjemaah atau
beribadat dengan melencong ke dapur, bilik budak budak atau buat
benda benda lain. ie. "..awak solatlah dulu, saya nak abiskan memasak
nih.."


18. Mengganggu suami yang sedang tengah tengok tv. ie. "pasukan
manchester tu sampai mati tak akan dapatkan kalahkan liverpool, mari
tolong saya potong ayam nih.."


19. Asyik bercerita tentang diri sendiri tanpa memberi peluang pada
suami untuk bercerita jugak.
ie. " u tau tak kat opis tadi, i rasa nak tembak client tu u tau
tak.. then lagi, waktu balik tadi nasib baik tak langgar ..then lagi
tak tak ...then today.. then tadi..u tau tak...semalam u nak
tau....bla bla bla bla."


20. Membebel dan berleter tak renti-renti tentang hal-hal yang amat
kecil dan di ulang tayang semula tiap tiap hari. ie. " i dah kata
jangan kasi budak budak tu handphone, kan sekarang dah ...bill bla
bla bla bergayut bla bla bla bla...ini semua salah you"



21. Memfitnah dan menuduh suami tanpa usul periksa. ie. " eh cik
abang,awak nih ada affair ke apsal sms beep beep beep tak henti henti
nih...betina mana pulak awak nak nih..."


22. Menceritakan hal rumah tangga pada orang lain dan memburuk
burukkan suami @ keturunan suami @ asal usul suami. ie. "..eee u tau
tak hubby i tu makan makanan negeri die.. eeeii peliknyer!!"


23. Dengan sengaja atau tidak, gagal memasak masakan yang suami nak
makan. ie. "..apsal u tak cakap tadi kata u nak makan gulai kari dan
rojak pasembor...i dah masak gulai asam pedas dan rojak singapore .."



24. Meminjamkan harta-benda suami pada orang lain tanpa kebenaran.
ie. "..adik u datang tadi nak pinjam mouse, sebab dia punya dah
rosak.."


DAN AKHIR SEKALI


25. Sengaja melengahkan untuk masuk tidur tanpa sebab-sebab yang
munasabah. ie. "..you tidurlah dulu, i nak habiskan tengok drama nih
dulu then nak kacau tepung siap siap untuk breakfast dan nak
masukkan pakaian dalam laundry then kemudian nak tanam padi belakang rumah then nak menuai sekali....."
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Mengelak Berlaku Penceraian


→◆Komunikasi dua hala

Biasakan diri untuk saling berkomunikasi bersama pasangan, baik ketika berada di rumah mahupun ketika sedang berjauhan. Jika ada masalah, sebaiknya dibincangkan ketika anda atau pasangan sedang santai. Ketidakharmonian rumahtangga biasanya bermula dari kurangnya komunikasi dua arah antara suami dan isteri. Masing-masing saling menyimpan masalah seolah-olah bersendirian meskipun berada di bawah satu bumbung.

→◆Keterbukaan tentang masalah seks

Masalah seks ternyata antara penyebab berlakunya penceraian. Mungkin ramai yang lupa bahawa fungsi hubungan seksual selain untuk mendapatkan zuriat keturunan, juga adalah untuk rekreasi atau kesenangan dan ekspresi cinta. Ramai pasangan mengakui, hubungan seksual dilakukan untuk menghilangkan tekanan setelah seharian bekerja.

Bagi mengelakkan kebosanan, tiada salahnya anda lebih kreatif dalam aspek kehidupan seksual. Lokasi, teknik atau posisi yang baru adalah antara cara yang boleh dilakukan. Namun perlu diingatkan, apa yang anda inginkan dalam hubungan seks harus dikomunikasikan dengan pasangan anda. Begitu juga sebaliknya.



→◆Menerima pasangan seadanya

Ketika seorang lelaki dan wanita berumahtangga dan hidup sebumbung maka sifat sebenar masing-masing akan terserlah. Sikap itu mungkin tidak sama seperti anda berdua di alam percintaan. Yang ada ketika itu hanyalah dua insan orang yang harus saling menyesuaikan diri.

Inilah kehidupan perkahwinan yang sebenarnya. Anda dan pasangan belajar mengenali perbezaan masing-masing. Dalam tempoh mengenali ini, anda akan berhadapan dengan beberapa perkara yang boleh menimbulkan konflik. Antaranya seperti perbezaan persepsi, wwasan, nilai, latar belakang dan keperibadian. Namun, perbezaan itu sebenarnya boleh diatasi jika masing-masing saling berusaha memahami dan menilai diri.

→◆Jangan biasakan berbohong

Pasti ramai yang pernah membohongi pasangan masing-masing, bukan? Bagi suami, anda pasti tidak sanggup berterus-terang denga pertemuan bersama klien wanita yang cantik dan bijak hingga berlarutan ke lewat malam. Agar isteri tidak banyak bertanya dan anda sendiri enggan mencetuskan pertengkaran maka anda mengatakan perkara yang berbeza.

Anda berbohong dengan alasan untuk kebaikan. Perlu anda ketahui, perkara ini sebenarnya akan berlanjutan dan lama kelamaan anda akan menganggap berbohong pada pasangan adalah perkara biasa. Supaya semua ini tidak terjadi maka sebaiknya anda ceritakan saja pada pasangan bahawa apa yang anda lakukan adalah untuk urusan pekerjaan semata-mata.

→◆Jangan cemburu berlebihan

Ramai yang menyatakan bahawa cemburu itu tandanya sayang. Betul ke? Walaupun ada benarnya cemburu tandanya sayang, itu bukan bermakna anda atau pasangan boleh cemburu buta. Memang banyak perselisihan suami isteri yang berpunca daripada faktor ini. Lazimnya ia bermula dari salah tafsir dan sikap terbuka.

Misalnya seorang rakan telah melihat suami kelaur berdua dengan rakan sekerja wanitanya dan tanpa ertanya anda menyerang suami dan menuduhnya bukan-bukan, sedangkan dia keluar atas urusan kerja. Nah, inilah yang disebut cemburu tidak bertempat atau cemburu buta.

→◆Hindari kecurangan

Curang dengan pasangan selalunya terjadi kerana masing-masing tidak mahu saling terbuka atau mendengarkan apa yang dirasai atau dikeluhkan oleh pasangan. Contohnya, sang suami merasa jengkel kerana setiap kali pulang, isterinya tiada di rumah. Tapi keluhan itu tidak disampaikan oleh suami ataupun sudah disampaikan tetapi tidak didengari.

Kecurangan juga berlaku kerana pasangn kesepian, tidak merasakan kepuasan seksual atau godaan dari luar seperti tempat hiburan dengan erotis, wanita perayu dan lain-lain. Bagi menyelesaikan masalah ini, perkara pertama yang harus dilakukan adalah mencari punca permasalahannya, kemudian berusaha untuk dihindari atau disingkirkan.

→◆Cari orang tengah

Sekiranya masalah yang berlaku antara suami isteri tidak dapat diselesaikan setelah puas berusaha, maka carilah bantuan orang ketiga sebagai orang tengah. Orang ketiga itu haruslah seorang yang dihormati oleh suamiisteri, seperti mentua, bapa saudara mahupun sahabat yang sudah lama dikenali. Cara ini lebih baik berbanding anda bercerita dan mengadu kepada jiran, rakan atau teman sepejabat.

→◆Tetap mesra

Agar hubungan anda dan pasangan tetap mesra, buanglah jauh-jauh persepsi bahawa kemesraan itu hanya dikecap ketika bercinta saja. Pada dasarnya, kemesraan itu boleh dikecapi asalkan anda berusaha.

→◆Pasrah kepada yang Esa

Berhadapan dengan permasalahan rumahtangga, perasaan emosi memang membuak-buak. Namun, jangan terbelenggu dengannya. Berdoa dan pasrahkan diri kepada yang maha Pencipta agar emosi tidak mempengaruhi tindakan dan permasalahan dapat diselesaikan dengan segera.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Menarik Minat Lelaki


Tetapi tahukah anda wanita yang bagaimana boleh menarik minat lelaki untuk mendekati mereka?

Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan lelaki mendekati seseorang wanita.
→◆●Personaliti seorang wanita itu penting. Dengan personaliti yang meyakinkan seseorang lelaki boleh terpikat bila memandangnya. Mereka juga akan berasa lebih yakin untuk mendekati wanita tersebut.

→◆●Lelaki terkenal dengan mata jalanannya. Ada juga lelaki yang suka memerhatikan wanita yang seksi, apatah lagi jika wanita itu memakai pakaian yang menghairahkan.

→◆●Penampilan, gaya berjalan dan cara pergaulan wanita juga kadang-kadang membuat seorang lelaki terpikat. Ada kalanya salah satu daripada faktor itulah yang buat lelaki terlalu ingin mendekati seseorang wanita.

→◆●Ada juga lelaki yang mementingkan kesopanan. Lelaki yang lebih sukakan wanita sebegini selalunya lelaki yang tidak suka berfoya-foya. Mereka lebih suka mendampingi wanita yang tidak akan memalukan mereka.

→◆●Memang tidak semua lelaki mementingkan wajah. Tetapi ada juga lelaki yang mudah tertarik pada wanita yang cantik, ayu dan anggun. Ada ketikanya sehingga membuatkan mereka menoleh untuk kali kedua bila memandangnya.
Walaubagaimanapun tidak semua lelaki mementingkan fizikal seseorang wanita, ada juga lelaki yang lebih mementingkan faktor dalaman diri seseorang wanita.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Memilih Calon Suami


✿~Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

✿~Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

✿~Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.

✿~Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.

✿~Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.

✿~Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.

✿~Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

✿~Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

✿~Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

✿~Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.

p/s Tips ini juga boleh diguna pakai untuk memilih calon isteri.

|Lelaki yang baik untuk wanita yang baik |

...Baca Selengkapnya

gravatar

Ciri-Ciri Lelaki Idaman


Antara kriteria jodoh untuk mencari pasangan lelaki;

1.Menjadi pemimpin keluarga yang baik dan bertanggungjawab

2.Mencari nafkah yang jujur dan berhasil

3.Bersikap baik terhadap isteri

4.Dapat memberikan kebebasan berfikir dan memberikan pendapat

5.Dapat menerima kelebihan dan kekurangan isteri

6.Dapat membantu tugas isteri dalam keadaan dan kegiatan tertentu

7.Dapat menjaga kewibawaan isteri

8.Dapat membimbimg isteri

9.Menghormati keluarga dan sanak saudara isteri

10.Boleh menjadi bapa yang baik dan sayang kepada anak-anak

11.Boleh menjadi pasangan yang baik, zahir dan batin

*Sumber rujukan: Dato’ Dr. Mohd Fadzilah Kamsah, Sukar Mendapat Jodoh?, Majalah Solusi Isu no 29, muka surat 46-47.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Untuk Menjadi Suami Terbaik


✿ Pasang niat dan berdoa untuk menjadi suami terbaik. Tanpa berniat dan berdoa anda tidak mungkin jadi suami yang cemerlang. Ramai suami terlupa.

✿ Bersyukur kerana mempunyai pasangan hidup. Yakinlah bahawa isteri anda adalah pasangan terbaik yang Tuhan tentukan untuk anda.

✿ Ketentuan Tuhan adalah yang terbaik.

✿ Suami mithali menjadi kebanggaan isteri. Pastikan anda membentuk sifat positif dan istimewa.

✿ Cuba tanya diri apakah sifat atau amalan yang boleh dibanggakan oleh isteri anda.

✿ Setiap hari pulang dengan senyum dan bersemangat. Apabila suami tersenyum, isteri dan anak-anak akan bahagia dan rahmat Tuhan akan turun. Senyumlah apabila sampai ke rumah.

✿ Pastikan anda ada masa untuk berbual dengan isteri setiap hari.

✿ Semua isteri bahagia apabila dapat berbual dengan suami. Berapa minit yang anda luangkan untuk berbual dengan isteri setiap hari ?

✿ Telefon isteri ataupun hantar SMS sekadar untuk menyatakan yang anda sayang ataupun rindu pada isteri. Isteri anda akan berasa seronok dan bahagia apabila mendapat panggilan ataupun mesej tersebut.

✿ Hiburkan hati isteri anda dengan bercerita, buat lawak atau gurauan yang mesra. Setiap gurauan mengubat hati isteri dan mengeratkan hubungan suami isteri.

✿ Pastikan anda bergurau senda dengan isteri di dalam kenderaan semasa dalam perjalanan ke tempat kerja ataupun ke mana sahaja.

✿ Ramai suami membazir masa dengan membisu semasa di dalam kenderaan.

✿ Amalkan makan bersama setiap hari. Berbual mesra dan nasihat menasihati semasa makan. Amalan ini akan menarik hidayat Tuhan dan mengeratkan hubungan. Elakkan berbual perkara yang melalaikan semasa makan.

✿ Ajak isteri mandi bersama sekali sekala. Bergurau senda semasa mandi bersama adalah sunah yang dapat mengeratkan hubungan suami isteri.

✿ Bantu isteri melakukan kerja rumah. Ini adalah sunah yang dapat meringankan beban isteri, mengeratkan kasih sayang dan menbahagiakan pasangan anda.

✿ Amalkan mesyuarat keluarga sekerap yang mungkin. Amalan bermesyuaratmenarik hidayat Tuhan,mengeratkan hubungan dan menyelesaikan banyak masalah.

✿ Pastikan penampilan anda anggun, kemas, bersih, wangi, sihat dan ceria. Ramai suami inginkan isteri yang mengancam, tetapi mengabaikan penampilan diri sendiri. Mana adil ?

✿ Didik isteri dengan memberi nasihat dan perigatan secara hikmah.

✿ Jadikan tindakan dan amalan anda sebagai contoh teladan yang cemerlang. Elakkan cakap tak serupa bikin.

✿ Berikan nafkah kepada isteri mengikut keperluan keluarga dan kemampuan suami. Ramai suami mengabaikan nafkah kerana isteri bekerja. Ramai suami yang kedekut dan berkira. Ini menyebabkan isteri derita dan rumahtangga terancam.

✿ Jadikan penawar hati kepada isteri. Ambil berat keperluan dan kemahuan dan peka kepada emosi dan situasi isteri. Isteri yang bahagia membentuk keluarga sejahtera

✿ Sentiasa taat kepada semua perintah Tuhan dan memastikan keluarga juga patuh kepada Tuhan.

✿ Suami mithali sentiasa menyimpan rahsia isteri. Ramai suami secara sengaja ataupun tidak sengaja menceritakan keburukan isteri kepada orang lain. Ini wajib dihentikan.

✿ Muliakan keluarga isteri seperti keluarga sendiri.

✿ Ada suami yang membeza-bezakan antara keluarganya dan keluarga isteri.

✿ Ada suami yang memusuhi keluarga isteri. Anda bagaimana ?

✿ Bentuk sifat cemburu yang positif. Cemburu tanda beriman, sayang dan endah. Suami yang tidak cemburu adalah dayus. Isteri amat suka apabila suaminya ada sifat cemburu. Dia rasa dihargai.

✿ Jadilah suami yang pemaaf. Syurga isteri di bawah tapak kaki suami.Maafkanlah isteri setiap malam sebelum tidur supaya rumah tangga bahagia dan isteri mudah masuk syurga.

✿ Tegur kesilapan isteri dengan hikmah dan kasih sayang. Isteri merajuk bukan sebab ditegur, tetapi cara ditegur yang kasar. Apabila suami kasar, isteri jadi takut, bingung, hiba dan memberontak.

✿ Gunakan Nabi Muhammad sebagai model. Hidupkan amalan sunah dalam rumahtangga. Sebut nama rasul apabila mendidik dan menasihati keluarga bagi mendapat hikmah.

✿ Mendahulukan keperluan isteri daripada orang lain. Ini adalah tertib memberi khidmat. Ramai suami yang melebihkan orang lain daripada isterinya. Elakan kesilapan ini.

✿ Suruh isteri dirikan sembahyang dan ibadah lain. Apabila berjauhan, telefon ataupun SMS bagi mengingatkan sembahyang. Wasiatkan isteri untuk sembahyang fardu dan sunat. Buat pesanan ini sehingga suami meninggal dunia.

✿ Cintai isteri sepenuh hati. Cintai tanpa syarat, bertambah mengikut usia, penuh kemaafan, memberi tenaga,tidak pernah sensara serta berteraskan iman dan takwa.

✿ Sentiasa berubah secara positif. Sebelum
cuba ubah isteri dan keluarga, ubah diri dulu. Apabila suami berubah, keluarga akan turut berubah. Apabila suami cemerlang, isteri akan gemilang.

✿ Pamer keprihatian yang tinggi terhadap keluarga. Ramai suami tidak ambil kisah dengan keluarga mereka.Cuba tanya apa lagi khidmat tambahan yang patut berikan kepada keluarga.

✿ Pamer kematangan yang tinggi. Orang yang matang tenang, sabar, waras, bijaksana, dapat membuat keputusan dan cekap menyelesaikan masalah.

✿ Memuliakan semua perempuan bukan sekadar isterinya. Ramai lelaki
cuba hormat wanita tertentu sahaja. Ramai isteri yang kecewa terhadap suami yang menghina atau tidak hormat sebarang wanita termasuk pembantu rumah.

✿ Bentuk beberapa sifat wanita yang terpilih dalam diri suami. Nabi Muhammad amat pemalu, pemaaf, peka, endah dan mudah menangis.

✿ Sifat wanita yang ada pada lelaki menaikkan martabat lelaki dan lebih disayangi wanita.

✿ Mahir dalam menguruskan keluarga. Peka dengan masalah dan karenah ahli keluarga, cekap mencari punca masalah, mencari alternatif penyelesaian dan memilih penyelesaian yang optimum.

✿ Membaiki diri secara berterusan. Tingkatkan iman dan takwa, cuci hati dengan sembahyang taubat, istighfar,memaafkan dan minta maaf, berkawan dengan orang yang baik, pendapatan yang berkat dan baiki amalan dan tindakan.

✿ Jadi contoh atau model terbaik untuk keluarga. Doa dan usaha supaya setiapperbuatan anda dapat dicontohi dan dibanggakan ahli keluarga. Apakah sifat dan amal anda yang dapat dicontohi oleh ahli keluarga ?

✿ Jadikan diri anda pendorong dan motivator berkesan unutk keluarga.

✿ Sentiasa beri galakan dan belaian. Elak marah, kritik ataupun hina keluarga. Fikir positif dan bersangka baik terhadap keluarga.

✿ Tingkatkan ilmu berkenaan agama. Lazimnya, suami yang mendidik keluarga berkenaan agama. Belajarlahilmu agama dengan niat mendidik diri dan keluarga.

✿ Sentiasa menegakkan kebenaran. Tegas menyatakan apa yang buruk dan apa yang baik. Elak mengenepikan kebenaran semata-mata bagi menjaga hati ahli keluarga. Tegakkan kebenaran dengan hikmah.

✿ Bertindak tegas dan lemah lembut mengikut situasi. Tegas dalam menyeru ke arah kebaikan. Lemah lembut dalam menegur dan memberi nasihat. Tegas sangat orang memberontak, lembut sangat orang pijak.

✿ Latih diri memuji dan menghargai isteri. Ramai suami yang pandai kritik tetapi tidak tahu memuji. Belaian merawat emosi dan fizikal isteri dan membuat dia terasa disayangi. Cari peluang untuk sentiasa memuji.

✿ Cari peluang untuk bertindak romantis terhadap isteri. Ini termasuk senyum, lemah lembut, sebut sayang tiga kali sehari, buat sebelum disuruh, sentuhan sayang, pujian dan memberi hadiah.

✿ Fahami yang isteri ingin selalu di sisi suami. Suami pula berjauhan dengan isteri sekali sekala. Apabila berjauhan, telefon, SMS ataupun e-mel untuk bertanya khabar, berikan maklumat dan mengubat rindu.

✿ Bentuk kerjasama yang mantap dengan isteri. Pamer kesatuan hati dan pendapat kepada anak-anak dan orang lain. Wujudkan kerjasama melaui mesyuarat, berbual, tolak ansur, bermaaf-maafan dan banyak berdoa.

✿ Nilai diri daripada kaca mata isteri. Buang sifat dan amalan yang isteri benci. Berusaha keras melakukan perkara yang isteri suka.

✿ Apabila isteri bahagia, suami akan bertambah bahagia.

✿ Apabila suami melayan isteri seperti mana dia melayan kawan, pasti isteri bahagia. Bayangkan cara anda melayan isteri sebelum kahwin.

✿ Ulangi layanan itu sekarang. Pasti hebat kesannya.

✿ Suami wajar belajar jadi mengikut setia. Patuhi cadangan, pandangan dan pandapat isteri yang betul. Jangan bangkang perkara yang baik. Kawal macho dengan saksama.

✿ Buat undang-undang dalam rumah tangga. Apabila suami marah, isteri mesti senyap. Apabila isteri marah,suami mesti senyap. Ini mengelakkan daripada bergaduh. Orang tidak boleh bergaduh sendirian.

✿ Latih gerak batin anda supaya serasi dengan gerak batin isteri.

✿ Serasikan gerak batin dengan berdoa, patuh perintah Tuhan, maafkan isteri, bersangka baik dan lakukan perkara baik untuk isteri mengikut sebarang lintasan dalam hati.

✿ Pimpin isteri dengan nasihat dan kasih sayang. Pesan selalu dan nasihat sekali-sekala. Waktu terbaik nasihat adalah semasa rehat, minum petang, waktu bersiar-siar dan semasa hendak tidur.

✿ Seimbangkan hidup dengan sempurna. Rajin di tempat kerja, rajin juga di rumah. Peramah dengan kawan, peramah juga dengan isteri.

✿ Disiplin di pejabat, disiplin juga di rumah. Sabar dengan orang, sabar juga dengan isteri. Di luar dan di dalam rumah serupa.

✿ Urus stres dengan sempurna supaya keluarga tidak terjejas. lakukan riadah, berdiet, hentikan merokok,bercampur dengan orang positif, bermain dengan bayi, tengok ikan di akuarium, menyanyi, sembahyang taubat dan maafkan semua orang.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Payudara

apa yg anda perhati ?


Apa yang dipandang oleh lelaki pada tubuh wanita selain wajahnya? Sudah tentu bahagian dada bukan! Kerana kepentingan ini maka wanita haruslah mengetahui denga jelas informasi berkenaan bahagian tubuh ini. Jangan terpengaruh dengan fakta salah tentangnya yang selalu beredar dari mulut ke mulut mahupun internet tentangnya. Oleh itu, pada kali ini aku akan menyenaraikan beberapa perkara penting tentang payudara yang wajib diketahui oleh wanita.

Ukuran berbeza
Payudara hadir dalam pelbagai bentuk dan ukuran. Tidak ada wanita yang bentuk dan ukuran payudaranya sama. Rata-rata berbeza ukuran payudara kiri dan kanan malah ada yang agak jauh bezanya. Walaupun ia merupakan perkara semula jadi namun anda tetap juga harus berwaspada. Perbezaan bentuk payudara juga boleh disebabkan oleh pertumbuhan tumor.

Boleh diperbesarkan
Ukuran payudara setiap wanita ditentukan oeh faktor genetic dan hormon estrogen. Ia mula membesar pada usia 10 tahun dan terus berkembang hingga usia 20 tahun. Pengambilan ubat-ubatan yang mengandungi hormon estrogen seperti pil perancang atau krim boleh membuatkan payudara membesar terutama sekiranya digunakan secara berterusan, jaringan payudara ini memang akan bertambah dengan cepat.

Akan tetapi payudara tidak mempunyai jaringan otot, bermakna anda tidak boleh menambah ukurannya dengan bersenam. Namun khabar baiknya, senaman atau olahraga mampu mempengaruhi pembesaran otot dada. Sekiranya otot dada berkembang, secara automatik payudara akan kelihatan lebih besar padahal ukurannya tidak berubah.

Coli berkawat bahaya
Ada yang mengatakan bahawa pemakaian coli berkawat akan menambahkan risiko mendapat kanser payudara. Kawat atau besi pada coli dikatakan akan menekan sistem limfatik pada payudara sehingga membuatkan racun berkumpul dan meningkatkan risiko terkena kanser.
Sebenarnya tiada hubungan dengan bentuk, jenis atau ukuran coli dengan kanser payudara. Hanya pemakaian coli dengan ukuran yang salah akan mempengaruhi bentuk peyudara dan keselesaan pemakainya selain memakai coli berkawat semasa tidur akan menyebabkan payudara sukar bernafas.

Besar lebih seksi
Ada wanita yang berasa iri hati pada teman yang mempunyai payudara yang besar dan montok. Tapi sebenarnya wanita yang berpayudara besar sering kali berasa tidak selesa dengan keadaan mereka. Ramai yang merasakan bahawa lelaki hanya tertarik pada dada mereka sahaja dan bukannya pada bahagian lain.

Bayangkan setiap berbicara dengan teman lelaki, mereka asyik memandang ke arah itu saja. Selain itu ukuran payudara yang terlalu besar juga boleh menyebabkan sakit di bahagian belakang dan postur tubuh tidak lagi menarik. Jadi apa pun ukuran payudara yang ada terima saja dengan redha.


Silikon menyebabkan kanser
Belum terbukti! Daya tolak reaksi jaringan tubuh terhadap silicon dikategorikan sangat rendah. Setakat ini ia tidak terbukti boleh menyebabkan kanser kecuali jika terjadi kebocoran pada lapisan yang membaluti silicon. Silicon hanya menyukarkan proses pemeriksaan payudara sendiri atau mamografi hingga perlu menambah sinar x untuk mendapat hasil dengan lebih tepat.

Tetap tegang
Payudara boleh mengendur kerana kehamilan dan juga proses menyusui. Kekencangan payudara juga mungkin berubah semasa menjelang haid. Akan tetapi faktor utamanya ialah akibat pertambahan usia. Sekalipun anda belum berumah tangga, anda akan semakin tua bukan! Jadi payudara akan tetap akan menjadi kurang elastis, apa lagi jika anda seorang yang malas bersenam. Anda boleh mengurangkan kesan tersebut dengan memakai coli yang tepat ukurannya dan bagus kualitinya bagi menyokong payudara.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Supaya Mendapat Kepuasan Seks


1. Jangan half way
Sekali bermula, jangan berhenti ditengah jalan. Jika tak mampu untuk meneruskan cuba perlahankan sedikit, yang penting tidak berhenti terus supaya momentum tidak hilang. Anda sepatutnya menyediakan diri anda dengan baik sebelum ‘bermula’.
Ini kerana jika berhenti, terutamanya perempuan, ini akan membuatkan mereka kembali kepada keadaan di awal pelayaran. Seolah-olah anda telah menekan butang ‘reset. Apa lagi, ini bermakna anda perlu untuk menghangatkannya kembali.

2. Kesempurnaan
Cuba untuk melakukan secara sempurna yang mungkin. Jangan ada insiden yang mungkin kelakar dan biasanya perempuan tidak suka unsur-unsur kelakar ketika melakukan aktiviti ini. Pakaian hendaklah ditanggalkan dengan sempurna, dan perlulah berhati-hati supaya tidaklah tersangkut dikepala atau dimana-mana.
Insiden seperti itu mungkin boleh mencacatkan suasana romantis. Pastikan semuanya ditanggalkan untuk memastikan ‘misi penting’ dapat dilakukan dengan sempurna.

3. Kuasa Urutan
Tips seks yang seterusnya ialah keperluan untuk melahirkan suasana yang tenang dan santai kepada pasangan. Tindakan yang rakus tidak akan membantu. Urutan lembut dengan menggunakan jari jemari adalah lebih elok.
Dan jangan pula sesekali menggunakan siku atau kaki, silap-silap berperanglah pulak. Tindakan perlu dilakukan dengan perlahan, untuk hasil yang optimum.

4. Terlalu keras
Perlulah diingat bahawa aktiviti ini bukan merupakan satu pertandingan. Sebaliknya lakukanlah akiviti ini dengan penuh rasa hormat serta sentiasa mencurahkan sepenuh kasih sayang terhadap pasangan anda…

5. Tidak Bercakap Banyak
Elakkan terlalu banyak semasa mengadakan aktiviti ini. Lebih baik menggunakan body language untuk berinteraksi dengan pasangan dan biasanya pasangan tentu mengerti apa yang dimaksudkan.
Oleh itu jangan sesekali menjadi seperti seorang jurulatih sebuah pasukan bola sepak yang menggunakan arahan-arahan yang keras. Sentiasalah berlembut dengan pasangan.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Menjadi Isteri Terbaik


Sebagai seorang suami, ciri-ciri di bawah ini akan menjadikan anda wahai isteri-isteri, seorang yang bakal disayangi sepenuhnya oleh suami. Tetapi dengan syarat anda mesti cuba untuk menjadikannya kenyataan.

1. Isteri yang cerdik
Dengan erti kata bukan cerdik dari sudut akademik. Gulungan ijazah bukanlah kejayaan yang perlu anda tonjolkan untuk menjadi isteri dambaan suami. Isteri yang cerdik akan benar-benar mengenali siapakah suaminya, tahu bagaimana mengambil hati suami di waktu sedih, pandai
mengangkat suami di pandangan orang lain, tidak hanya merajuk untuk mendapat perhatian dari suami. Wahai isteri-isteri anda sebenarnya mampu lakukan ini!
.
2.’Assistant’ dalam pengurusan kewangan keluarga
Jangan menjadi seorang isteri yang hobinya suka shopping. Anda sebenarnya mula memeningkan suami. Lebih-lebih lagi bajet kewangan suami anda adalah di luar kemampuannya. Sebagai seorang isteri andalah yang menjadi pembantu dalam perancangan ekonomi keluarga. Anda mungkin membantu jika anda juga bekerja. Tetapi bagaimana jika anda suri rumah sepenuh masa? Jika anda tidak berkemampuan untuk membantu meningkatkan ekonomi keluarga, biarlah sekurang-kurangnya anda menjadi pengurus yang bijak terhadap bajet bulanan yang diberikan oleh suami anda.
.
3. Manager dalam segala hal
Suami diberikan kuasa untuk memimpin kerana suami lebih rasional dalam membuat keputusan. Tetapi tidak dapat menguruskan semua perkara tanpa adanya isteri. Maka andalah wahai isteri-isteri yang perlu menjadi ‘manager’. Makan pakai suami, anak-anak, kebersihan rumah, perbelanjaan rumah dan perkara-perkara kecil yang diperlukan dalam kehidupan berkeluarga tidak akan dapat diuruskan tanpa bantuan isteri. Anda perlu mula memahami hakikat ini kerana sekiranya anda mampu menguruskan semuanya dengan cekap dan baik maka sudah pasti apabila suami anda pulang dari bekerja, beliau akan memberikan senyuman yang sempurna kerana menghargai anda.
.
4. Selalu di belakang suami
Ramai isteri mengharapkan suami berada selalu di samping mereka. Tetapi mereka terlupa bahawa ramai suami lari dari isteri kerana isteri mereka tidak pernah berada di belakang mereka. Seorang isteri perlu menjadi penenang kepada suami, berikan suami kata-kata semangat dan pelukan di saat emosi mereka jatuh. Sekiranya anda mampu berbuat demikian, percayalah bahawa tidak akan ada wanita lain di mata suami anda. Berikan sokongan dan galakan walaupun mungkin ada perbezaan pada minat dan hobi anda berdua.
.
5. Menjaga perut suami dan anak-anak
Yang ini seharusnya seorang isteri tidak dapat tidak mesti tahu memasak. Bahkan kalau mahukan kasih sayang lebih dari suami kena tahu apa masakan kegemaran suami. Walaupun mungkin masakan anda tidak sehebat masakan chef, tetapi hakikatnya suami tetap mahukan air tangan isterinya dalam menyediakan makanan. Tangan seorang isteri sudah tentu bukan sahaja menyediakan yang terbaik dalam menu untuk keluarganya, tetapi juga sudah pasti isteri yang hebat akan berdoa untuk setiap usaha menyediakan makan minum suaminya.
.
6. Pandai jaga diri
Isteri perlu pandai jaga diri dan famili. Maklumlah mungkin ada ketikanya suami ‘out station’ kerana berkursus atau atas urusan kerja yang lain. Maka sudah tentu isteri yang pandai jaga diri dan famili akan memberikan kelegaan di hati suami.
.
7. Perunding imej
Kalau suami anda nampak hensem di pejabat, sebenarnya isterilah yang mendapat pujian. Terutama di pandangan mata orang-orang tua. Sebab itu isteri perlu tahu menjaga imej suami. Bila digelar sebagai perunding imej suami, maka isteri juga perlu lebih-lebih lagi pandai mengurus
imej diri. Jangan hanya nampak cantik ketika berada di luar rumah, sedangkan ketika di rumah baju T-shirt dan kain batik menjadi pakaian utama. Cuba ubah situasi ini jika anda ingin menjadi isteri dambaan suami anda.
.
8. Menjaga keluarga mertua
Tidak dapat tidak untuk menjadi isteri dambaan suami, jangan hanya menyayangi suami anda akan akan bahagia. Anda perlu menjaga hati semua ahli keluarga sebelah suami anda. Percayalah anda benar-benar menjadi dambaan suami apabila anda mengambil berat tentang sakit demam mertua anda. Anda menjaga mertua anda seperti ibu kandung sendiri. Kerana itu semua akan membuatkan suami anda rasa dihargai dan menerima dirinya dan keluarganya.
...Baca Selengkapnya

gravatar

Tips Sebelum Berjimak/Bersetubuh


1. Beri kejutan pada suami. Anda boleh menyambut suami di depan pintu kamar hanya dengan memakai bra dan panty yang transparan. Semburkan wangian yang disukainya ke tubuh anda hingga membuatnya ghairah.

2. Bisikkan di telinganya agar dia memejamkan mata dan katakan bahwa anda mempunyai kejutan malam ini yang khusus untuknya.

3. Ajaklah pasangan Anda mandi bersama dan sabunilah tubuhnya dengan sabun cair. Gunakan sponge halus untuk membelai tubuhnya. Berikan sentuhan yang paling intim.

4. Berbual mesralah bersama pasangan anda dengan kata-kata yang berahi. Suara yang manja dan beraksi ghairah akan membuatkan pasangan anda semakin tidak sabar.

5. Berbaringlah di atas ranjang sambil menunggu pasangan keluar dari kamar mandi. Jangan pakai apa-apa, kecuali baju tidur yang transparan dan seksi.

6. Tutup mata pasangan anda dengan sapu tangan, lalu ikat pergelangan tangannya dengan selendang lembut, sehingga dia tidak dapat melepaskan diri. Bisikkan bahwa anda ingin memulai permainan yang luar biasa untukknya.

7. Katakan pada pasangan kalau akhir-akhir ini ini dia sering menolak diajak ‘bersama’, untuk itu anda akan menghukumnya dengan memukul manja bahagian sensitifnya.

8. Jangan biarkan pasangan anda mencapai ejakulasi sebelum anda mencapai orgasme pertama. Buatlah pasangan anda semakin berahi dan bersemangat agar melakukan pemanasan atau foreplay lebih lama.

9. Katakan kepadanya fantasi-fantasi seksual kegemaran anda. Fantasi yang belum pernah anda katakan pada siapa saja sebelumnya dan katakan anda inginkan darinya.


10. Siapkan sesuatu yang seksi di dalam tas kerjanya setiap hari. Pastikan hanya pasangan anda sahaja yang boleh nampk. Pilihlah benda yang mampu mengingatkannya akan ghairah anda yang menggelora dan tulisan rayuan manis anda yang membuat si dia lebih terangsang. Sertakan juga bekas lipstik ciuman anda. Pasti pasangan anda balik kerja awal!
...Baca Selengkapnya

Pengikut

Welcome